Peklo Moravy 2017

Kristián – pátek 2. 6. 2017 4:59 ráno. Venku už je docela pěkně. Nečekám na budík (byl až na 6) a už v 5:29 vyrážím kolmo z Brna na severovýchod. Opravy silnic trochu komplikují cestu Moravským krasem, ale aspoň se projedu jinudy než obvykle. V Prostějově na semaforu sundávám rukávky a nákoleníky a začíná opalovačka. Koncept trati je mým vlastním dílem, detailní itinerář doladil pan Alzheimer. Přesto celkem jen 179,6 km. Pohodovým tempem za krásného počasí jsem na oběd v Příboře.

Sobota začíná skoro v pátek. Kolem 4 vyrážíme s Midarem autem do Frýdku (nebo Místku?) na start Pekla. Dost času trávíme hledáním parkování v okolních ulicích, až na poslední chvíli objevujeme poloprázdné megaparkoviště, kterého jsme si prvně nevšimli. Ve 4:54 už jsme připraveni a kolem 5 vyjíždíme spolu s dalšími cca 70 blázny směrem na Praděd. V kopečku na Staříč se konečně přestávám klepat zimou. Jedeme ve velké skupině 30 km/h, ruce na brzdách, furt ve střehu. I v kopcích se jede v klidu, a tak dojíždí velká skupina až pod stoupání na Ovčárnu a Praděd. V kopci se to dělí, ale nahoře se čekáme a aspoň s částí původní sedmdesátky děláme vrcholové foto. Na Hvězdě se s Radimem trháme od zbytku a volíme alternativní trasu přes Vrbno a Karlovice. Před polednem jsme se 180 km v nohách na náměstí v Krnově, kde zrovna startuje etapa Závodu míru. Mnohem více nás však vzrušuje řízek na talíři. Asi nejhezčí chvíle celého pekla. Potom pokračujeme přes Opavu, Skřipov a Bílovec zpět do FM.

Rychlá občerstvovačka u auta a jedeme na Lysou. Radim už se delší dobu nesměje. Kousek před Pražmem zastavujeme. Krátká porada. Dále pokračuji sám. Lysá je po 290 km opravdu peklo, jedu jako Contador, celý kopec ze sedla. Jinak to při 7 km/h ani nejde. Ve sjezdu už zase mrznu, ale pod kopcem do FM je to s posledními paprsky aspoň po větru. Peklo celkem 324 km + dalších 18 domů na vyjetí. Skvělý zážitek, člověk si sáhne na dno, srovná životní priority a (hlavně během výšlapu na Lysou) má dost času uvědomit si, co stojí za to. Doporučuji.

PS: Hledáme vytrvalce do trojky na 24hodinovku Ústí nad Orlicí 1.-2.7. a Lichnov 12.-13.8. Zájemci pište 🙂